اخبار اقتصادی
چاپ00018:15 - 1399/10/08

آن روی سکه رشد سود خالص بیمه حافظ/بیمه حافظ خود را بیمه کرد+اسناد

طبق گزارش رسمی کدال بیمه حافظ در ۶ ماهه ابتدای سال مالی ۱۳۹۹، توانست در حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سود خالص کسب کند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشته است.

کارگر آنلاین |  طبق گزارش رسمی کدال بیمه حافظ در 6 ماهه ابتدای سال مالی 1399، توانست در حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان سود خالص کسب کند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشته است. هرچند که این خبر خوشحال کننده ای برای سهامداران بیمه حافظ محسوب می شود ولی ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است. 

 

تحلیل درآمدهای بیمه حافظ در 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 1399نشان از آن دارد که اولا درآمدهای بیمه ای این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 18 درصد کاهش داشته است و دوما اینکه یک چهارم کل درآمدها(درآمد بیمه ای و درآمد عملیاتی) حاصل از درآمد سرمایه گذاری از جمله سود بانکی و فروش سهام شرکت ها که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 برابری داشته است. این درآمد در 6 ماهه ابتدای سال 1399، در حدود 10 میلیارد تومان بوده در حالی که همین رقم در مدت مشابه سال گذشته صرفا حدود 1 میلیارد تومان بوده است. 

 

 

این آمار نشان می دهد اقبال بیمه حافظ بیشتر به دلیل درآمدهای سرمایه گذاری بوده و نه درآمدهای بیمه ای. لذا از این حیث عملکرد مدیران این شرکت قابل چالش است.

 

منبع: خط بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
سامانه بتا بانک رفاه کارگران